صدور حکم حبس برای استفاده از فلزیاب در شیروان

مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور شش ماه حبس تعزیری برای استفاده از دستگاه فلزیاب بدون مجوز و ضبط دستگاه مکشوفه به نفع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی در شهرستان شیروان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، ملک‌حسین قویدل چوکانلو با بیان اینکه دراین‌رابطه ۲ متهم دستگیر شدند، افزود: این تخلف در دادگاه عمومی بخش سرحد شهرستان شیروان مورد رسیدگی قرار گرفت و متهمان به شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

قویدل چوکانلو تأکید کرد: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به‌منظور رسیدگی و اجرای حکم ازجمله اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث‌فرهنگی و صیانت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی عنوان کرد: طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست‌آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود. چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد، علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040186258

برچسب‌ها