اهدای 200 قلم شیء به موزه مردم‌شناسی قاسم‌آباد

مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان در بازدید از موزه مردم‌شناسی قاسم‌آباد اعلام کرد: مردم منطقه از زمان تاسیس موزه مردم‌شناسی قاسم‌آباد تعداد 200 قلم شیء به این موزه اهدا کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: موزه مردم‌شناسی قاسم‌آباد توسط بخش خصوصی و با نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان  اداره می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: این موزه، از جمله موزه‌های فعال بخش خصوصی است که توانسته عناوین مختلف مانند موزه برتر و موزه‌دار برتر بخش خصوصی در استان و کشور را کسب کند.

او ادامه داد: همه روزه تعداد زیادی از هموطنانی که به قاسم‌آباد سفر می‌کنند از این موزه بازدید می‌کنند.

جهانی بیان کرد: تاکنون اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان مبلغ یک میلیارد ریال از محل اعتبارات ابلاغی و مشارکتی به این موزه کمک کرده است.

جهانی ضمن تقدیر و تشکر از مردمی که اشیای مردم‌شناسی را به این موزه هدیه دادند اعلام کرد هموطنانی که اموال فرهنگی و تاریخی در اختیار دارند می توانند با مراجعه به دفاتر میراث‌فرهنگی شهرستان‌ها و یا موزه‌های فعال بخش خصوصی و دولتی، این اموال را به‌نام خود به موزه اهدا کنند تا به نام اهدا کننده در معرض دید عموم گذاشته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: این اداره‌کل در نظر دارد بزودی طی مراسمی در رشت، از اهداءکنندگان اموال فرهنگی به موزه‌ها قدردانی کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041001244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha