توافق نهایی آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک انجام شد

استاندار لرستان از توافقات نهایی برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک با سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، فرهاد زیویار ‌با اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ای با حضور دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در خصوص آزادسازی کامل حریم قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد توافقات لازم انجام شد.

استاندار لرستان در جلسه شورای ادارای استان اظهار کرد: سال گذشته جلسات متعددی با حضور مسئولین کشوری در تهران برگزار شد که بنا بود تا پایان آذرماه امسال 172 میلیارد تومان برای خروج کامل سپاه از حریم این اثر ارزشمند تاریخی در اختیار این مجموعه قرار گیرد که با توجه به محدودیت منابع محقق نشد.

زیویار با اشاره به اینکه حدود 22 میلیارد تومان از این مبلغ از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد افزود: 150 میلیارد تومان باقی مانده نیز طی مکاتبات انجام شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین و پرداخت خواهد شد.

او همچنین در خصوص ارزش‌افزوده پرداختی به سپاه نیز عنوان کرد: در این مورد نیز بر سر مبلغ با سپاه توافق شده و پرداخت انجام خواهد شد.

سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز بیان کرد: براساس این توافق هر زمان 172 میلیارد تومان در اختیار مجموعه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) قرار گیرد ظرف مدت یک سال به صورت کامل حریم قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد با حفظ ارزش‌های تاریخی و فرهنگی خود آزاد خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041101275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha