افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی در شهر نهبندان

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهبندان از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در شهر نهبندان به خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حسین شبانی گفت: این نمایشگاه از 31 خرداد ماه در نهبندان شروع به کار کرده و به مدت 8 روز در شیفت صبح 9 الی 13 و عصر 16 الی 22 در رشته های‌ مختلف صنایع‌دستی فعال است.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهبندان با بیان اینکه این نمایشگاه با ظرفیت 40 غرفه با حضور صنعتگر که هنرمندان استان و استان‌های خراسان رضوی، قزوین و اصفهان راه‌اندازی شده است، گفت: در این نمایشگاه در مجموع نیمی از غرفه‌ها به‌طور اختصاصی به عرضه و فروش مصنوعات و تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی اختصاص داده‌شده است.

شبانی بیان کرد: سفال سنتی، چرم دست‌دوز، حوله بافی، سوزن دوزی دوزی، جاجیم، خراطی و سبدبافی، تراش سنگ های قیمتی، نمد مالی، زیورالات سنتی و… عمده رشته‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه هستند.

او افزود: برپایی این گونه نمایشگاه‌ها تنها محلی برای فروش مستقیم صنایع‌دستی نیست بلکه می‌تواند محلی برای تقویت همکاری و شناخت هنرمندان و اقوام باشد وضمن ایجاد اشتغال برای جوامع بومی، به بهبود اقتصاد و ارتقای سطح زندگی این افراد هم کمک شایانی می‌کند چراکه توجه به این صنعت با کمک به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری، موجب رشد اقتصادی و دستیابی به هدف‌های دولت می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041201346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha