بررسی و شناسایی مناطق مستعد تاریخی شهرستان سربیشه به منظور ثبت در فهرست آثار ملی

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه از بازدید میدانی پرسنل پایگاه حفاظتی این اداره از آثار و ابنیه تاریخی و شناسایی سطح شهرستان به منظور ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی حق‌پناه گفت: در راستای حفاظت و صیانت از میراث کهن و جلوگیری و پیشگیری از حفاری‌های غیرمجاز و با هدف شناسایی مناطق مستعد تاریخی به‌منظور ثبت آثار شناسایی در فهرست آثار ملی کشور، آثار و ابنیه و محوطه‌های تاریخی شهرستان توسط پرسنل این نمایندگی موردبررسی و بازبینی قرار گرفت.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه افزود: حفاظت و صیانت از آثار تاریخی از وظایف سازمانی این نمایندگی است که در این راستا پرسنل حفاظتی شهرستان به‌صورت مستمر و دوره‌ای از ابنیه های تاریخی شهرستان بازدید می‌کنند.

حق‌پناه همچنین بیان داشت: از ابتدای سال جاری بیش از 60 مورد گشت حفاظتی توسط ماموران مراقبت از آثار این نمایندگی از آثار و محوطه های سطح شهرستان انجام شده که یک مورد از آنها به کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب و دو قبضه سلاح شکاری از دو حفار غیر مجاز انجامید که با تشکیل پرونده در این رابطه با همکاری نیروی انتظامی شهرستان به مراجع قضایی سپرده شد.

او عنوان کرد: شهرستان سربیشه دارای 241 اثر شناسایی و ثبت شده است که از مهم‌ترین آنها دو روستای هدف گردشگری چنشت و ماخونیک، کویر مختاران، قعله برکوه، مسجدچهارده معصوم را شامل می‌شود و امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده و شناسایی مناطق مستعد، در آینده نزدیک تعداد آثار ثبت شده شهرستان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041201372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha