فعالیت 82 واحد گردشگری در شهرستان خور و بیابانک

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: ۸۲ واحد گردشگری در شهرستان خور و بیابانک فعالیت دارد که از این تعداد 73 واحد به بوم‌گردی اختصاص دارد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، 10 تیرماه، احمدرضا طحانی فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان خوروبیابانک با علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان دیدار کردند.

در این دیدار که با حضور جمعی از مدیران اداره‌کل همراه بود مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: شهرستان خوروبیابانک شرقی‌ترین نقطه استان است که در قلب کویر مرکزی ایران واقع‌ شده است.

علیرضا ایزدی افزود: در حال حاضر 82 واحد گردشگری شامل 73 اقامتگاه بوم‌گردی، 2 سفره‌خانه سنتی، 3 خانه مسافر، 2 هتل، یک اقامتگاه سنتی و یک مهمان‌پذیر در این شهرستان کویری فعالیت می‌کنند که با توجه به تداوم خشک‌سالی در استان اصفهان، این تعداد تأسیسات گردشگری نشان‌دهنده بروز و ظهور اقتصاد گردشگری در این شهرستان است.

او همچنین تأکید کرد: تلاش داریم تا در بودجه‌های امسال رقمی معادل 10 میلیارد ریال برای مرمت قلعه‌های تاریخی جندق و بیاضه در این شهرستان در راستای حفاظت او آثار تاریخی و توسعه گردشگری شهرستان اختصاص دهیم.

ایزدی همچنین تصریح کرد : با توجه به گستردگی کویر در این شهرستان و احتمال بروز خطر برای گردشگران، توسعه شبکه تلفن همراه در مناطق کویری شهرستان را هم با همکاری معاونت محترم عمرانی استانداری و شرکت مخابرات در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان همچنین بیان کرد: خطه کویری خوروبیابانک دارای صنایع‌دستی منحصربه‌فرد است، لذا تلاش می‌کنیم تا با حمایت از نهادهای شهرستان، بازارچه بزرگ صنایع‌دستی خوروبیابانک هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

او همچنین عنوان کرد: با توجه به بروز تداخل میان بافت فرسوده و تاریخی شهر خور و در راستای رونق حیات اجتماعی در شهر خور با همکاری شهرداری خور و معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل طرح جداسازی بافت فرسوده از بافت تاریخی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041301417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha