فعالیت صنعتگران روستای خور در ۵۰ کارگاه خانگی تراش سنگ

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف گفت: صنعتگران روستای خور در ۵۰ کارگاه خانگی تراش سنگ فعالیت دارند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علی صالحی روز سه‌شنبه 13 تیرماه 1402 بیان کرد: در هر خانواده از روستای خور حداقل یک نفر در امر جمع‌آوری، تراش سنگ، بازاریابی و فروش آن فعالیت دارند.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف افزود: تولیدات این روستا علاوه در استان، با شرکت هنرمندان صنایع‌دستی روستا در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشوری و فضای مجازی به فروش می‌رسد و تقریبا تمامی نقاط کشور از محصولات سنگ خور بهره‌مند می‌شوند.

صالحی گفت: حتی باقیمانده‌ای سنگ‌هایی که قابلیت تراش ندارد، در دکوراسیون منزل و در قالب جای‌گذاری در لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: منطقه خور سرشار از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی به خصوص انواع عقیق با رنگ‌های متنوع و شجر است که افراد با جمع‌آوری از سطح منطقه مواد اولیه خود را تهیه می‌کنند. البته هنرمندان برای تنوع تولیدات نسبت به مبادله محصول با سایر نقاط استان از جمله زیرکوه، نهبندان، سرایان و فردوس اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041401436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha