اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت دو بنای تاریخی شاخص کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت دو بنای تاریخی شاخص در این استان خبرداد.

 به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی پور امروز 19 تیرماه 1402 اظهار کرد: این اعتبار برای مرمت ۲ بنای تاریخی کوشک گودنگون در شهرستان گچساران و مسجد چهل‌ستون در بافت تاریخی دهدشت اختصاص‌یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مرمت بنای تاریخی مسجد چهل‌ستون نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی شهرستان کهگیلویه دارد.

طالبی پور با تقدیر از مسئولان وزارتخانه متبوع و پیگیری‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی جهت تخصیص اعتبار برای ساماندهی شهر تاریخی دهدشت، بیان کرد: خوشبختانه با همکاری مسئولان ملی و استانی اعتبارات خوبی در یک سال گذشته به مرمت بناهای تاریخی بلاد شاپور اختصاص‌یافته است.

اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت دو بنای تاریخی شاخص کهگیلویه و بویراحمد

او با اشاره به اینکه بنای تاریخی کوشک گودنگون احتمالاً یک رصدخانه تاریخی بوده تأکید کرد: این دومین مرحله مرمت این بنای تاریخی در دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041901689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha