دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانش‌آموزان رشته گردشگری زنجان آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: دوره‌های کارآموزی و کارورزی هنرجویان هنرستان دخترانه زنجان در رشته گردشگری، طی مراسمی در هتل پیام زنجان آغاز شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان سید سعید صفوی روز یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲  در جلسه‌ای با مدیر آموزش و پرورش، مدیر و معلمان هنرستان دخترانه زنجان، دانش‌آموزان و کارشناسان معاونت گردشگری گفت: آیین آغاز به کار راهنمایان طرح کارورزی دانش‌آموزان رشته گردشگری با حضور هنرجویان گردشگری، عوامل اجرایی و آموزشی هنرستان کار و دانش باهنر زنجان، حامیان مالی و معنوی طرح کارورزی در هتل پیام زنجان برگزار شد.

دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانش‌آموزان رشته گردشگری زنجان آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان در این جلسه در محل سالن جلسات هتل پیام افزود: دوره کارورزی فرصتی برای آشنایی هنرجویان با محیط کار است که نه تنها باعث افزایش قابلیت‌های آنان برای اشتغال در آینده می‌شود بلکه به کارورزان قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف ارائه شده می‌دهد تا بهتر بتوانند به علاقه‌مندی‌های خود در زمینه‌های مختلف پی برده و نقاط ضعف و قوت کار را ارزیابی کنند.

صفوی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری استان زنجان نقش منابع انسانی در توسعه گردشگری کارآمد است، ادامه داد: هدف از اجرای دوره کارورزی و کارآموزی که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی و به صورت رایگان اجرا می‌شود، ایجاد آمادگی بیشتر در مهارت‌هایی است که هنرجو طی دوره آموزش کسب کرده است.

دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانش‌آموزان رشته گردشگری زنجان آغاز شد

او در این جلسه گفت: حضور نیروی حرفه‌ای و آزموده از مهم‌ترین عوامل جلب و جذب گردشگری است. دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح کارورزی باید با تقویت دانش و اطلاعات خود در زمینه توسعه گردشگری بتوانند دورنمای شغلی خود را تعیین کنند.

علی اسماعیلی در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌هایی گردشگری استان گفت: وجود رشته گردشگری در هنرستان فنی و حرفه‌ای استان از فرصت‌های مهم در بخش توسعه خدمات و اشتغال گردشگری است و کارورزی و کارآموزی می‌تواند ابزار مهمی برای آمادگی شغلی دانش آموخته‌ها و دانش آموزان باشد.

دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانش‌آموزان رشته گردشگری زنجان آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: فرآیند آموزش همراه با تولید و کسب مهارت‌های مفید در مدارس در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است به گونه‌ای که دانش‌آموز در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هر مرحله، توانایی تامین زندگی و اداره خانواده را داشته باشد.

او تربیت نیروی انسانی ماهر و اشتغال را ماهیت فعالیت هنرستان‌ها خواند و گفت: آمارهای اشتغال سایر دستگاه‌ها نشان می‌دهد که اشتغال فارغ‌التحصیلان هنرستانی در بازار کار بیش از سایر رشته هاست.

دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانش‌آموزان رشته گردشگری زنجان آغاز شد

اسماعیلی بیان کرد: آموزش و پرورش استان امسال بیشترین ماندگاری مسافران در ایام نوروز، اواخر هفته و شروع تعطیلات تابستانی را تا به امروز داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041901692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha