جشنواره بزرگ هامین در راسک برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان راسک از برگزاری جشنواره هامین با هدف توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، خلیل نبات زهی با اعلام این خبر بیان کرد: حفظ و معرفی آیین، آداب و رسوم و فرهنگ مردم بلوچ در فصل هامین یا برداشت خرما یکی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

او افزود: این جشنواره امروز پنچشنبه ۲۲ تیرماه با حضور فرماندار، مسئول جهاد کشاورزی، ارشاد اسلامی، اداره عشایری، شهرداران و شوراهای اسلامی و دهیاران سه بخش پارود، مرکزی و پیشین در راسک برگزار شد و کشاورزان و نخل داران پس از یک سال تلاش و کوشش برداشت خرمای خود را جشن گرفتند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان راسک با اشاره به اهمیت معرفی آداب و رسوم و آئین های روستایی و زنده نگه داشتن سنت های قدیمی در افزایش تولید و اشتغال، بیان کرد: هدف مهم دیگر از برگزاری این جشنواره افزایش شهرت استان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین کشاورزان و مردم منطقه و توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی روستاها، مهاجرت معکوس، معرفی غذاهای محلی و سنتی و تولیدات روستا، معرفی پوشش های بومی و محلی و نیز معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و الگوهای موفق تولید و کارآفرینی در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان است.

او تاکید کرد: این جشنواره در معرفی محصولات خرما و بهره وری مناسب از آنها نقش مهمی خواهد داشت.

نبات زهی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری جشنواره هامین، نمایشگاه هنرهای سنتی توسط صنعتگران در رشته های حصیربافی، سوزن دوزی و سنگ تراشی دایر شد، گفت: در پایان این مراسم از هنرمندان صنایع‌دستی و کشاورزان با اهدای لوح و کارت هدیه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042301940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha