افتتاح نمایشگاه عکس بیابان لوت در باغ و عمارت جهانی اکبریه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از افتتاح نمایشگاه عکس بیابان لوت در محل نگارخانه سرو باغ و عمارت اکبریه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفتمین سالروز ثبت جهانی بیابان لوت، نمایشگاه عکسی از جاذبه‌ها و شگفتی‌های بیابان لوت و روستای دهسلم در محل نگارخانه سرو باغ و عمارت اکبریه روز شنبه 24 تیرماه افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در این نمایشگاه که در دو سالن مجزا راه‌اندازی شد و تابلوهای زیبایی از ریگ یلان، کوه‌های مریخی، گردشگری در بیابان لوت، نخلستان و مردم‌شناسی روستای دهسلم به نمایش گذاشته شد.

شاه‌وردی در بازدید از نمایشگاه ضمن اشاره به جذابیت‌های منحصر به فرد بیابان لوت و جاذبه‌های روستای دهسلم بر لزوم جذب گردشگران در بیابان لوت تأکید کرد.
وحید بهفرنژاد معاون میراث‌فرهنگی استان نیز بیابان لوت را منحصر به فرد دانست و گفت: با توجه به ثبت دو اثر طبیعی کوه‌های مریخی و نخلستان دهسلم در کنار جاذبه‌های طبیعی بیابان لوت باید حفاظت و پاسداری این مواریث گران‌بها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

زهرا رضایی ملکوتی مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت استان نیز ضمن توضیح تصاویر به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از روز شنبه مورخ 24 تیرماه 1402 تا پایان هفته 29 تیرماه، صبح و عصر برای بازدید عموم دایر است.

در پایان از تکتم بهروش موزه‌دار برتر استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042502080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha