تپه باستانی چغابل رومشکان سامان‌دهی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از سامان‌دهی تپه باستانی چغابل شهرستان رومشکان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: تپه باستانی چغابل شهرستان رومشکان به عنوان بزرگ‌ترین تپه باستانی لرستان سامان‌دهی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: در راستای صیانت از این اثر تاریخی، مبلغ ۲میلیارد ریال اعتبار به منظور ایجاد نرده حفاظتی در اطراف تپه باستانی چغابل، هزینه خواهد شد.

او یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان لرستان در راستای توسعه گردشگری و حفاظت و مرمت آثار تاریخی، با نگاه منطقه‌ای و اولویت‌بندی، اقدام به حفاظت و سامان‌دهی آثار تاریخی و طبیعی استان می‌کند.

حسن‌پور اضافه کرد: تپه چغابل، یکی از بزرگ‌ترین و مهم ترین تپه‌های باستانی لرستان به شمار می‌رود که به شماره ۹۰۰ در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: این تپه ۲۵ متر ارتفاع و حدود ۲۰۰ متر قطر دارد و بر روی آن و در اطرافش آثار سفالی متعلق به دوران پیش از اسلام، سفال های منقوش، سنگ‌های چخماق و آثار تاریخی دیگر مانند ظروف پایه‌دار سفالی بدست آمده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042602150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha