اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت قلعه مغویه بندرلنگه هرمزگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: 15 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت قلعه مغویه یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های خشتی استان در شهرستان بندرلنگه اختصاص‌ یافته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی با اعلام این خبر گفت: این مبلغ در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بندرلنگه اختصاص داده‌ شده است.

او با اشاره به اینکه قلعه مغویه یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های خشتی استان است که در دوره قاجاریه از اهمیت تجاری خاصی برخوردار بوده، افزود: این قلعه توسط شیخ سلطان المرزوقی یکی از حکمرانان منطقه و رئیس قبیله المرازیق و حاکم مغویه احداث‌ شده است.

محسنی ادامه داد: قلعه مغویه در سال‌های گذشته در سه مرحله به‌صورت اضطراری مرمت‌ شده اما براثر مرور زمان به‌صورت طبیعی و دخالت انسانی دچار آسیب‌دیدگی شده است که امیدواریم با مرمت و احیای این بنای تاریخی، مکانی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری تبدیل شود.

قلعه مغویه در روستای بندر مغویه از توابع شهرستان بندرلنگه در فاصله ۲۳۳ کیلومتری غرب بندرعباس واقع‌ شده که در سال 1377 به شماره ۲۲۳۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042602179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha