موزه نمین بازگشایی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از بازگشایی موزه شهرستان نمین خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، صبح امروز 27 تیرماه 1402 و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی موزه شهرستان نمین بازگشایی شد.

حسن محمدی ادیب در مراسم بازگشایی این موزه گفت: موزه شهرستان نمین پس از مدتی تعطیلی با بازگشت اشیای مربوط به این موزه کار خود را از سر گرفت و اشیا باستان‌شناسی، صنایع‌دستی و مردم‌شناسی در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: موزه نمین و موزه شهرستان‌های خلخال و نیر به دلیل کمبود نیروی انسانی تعطیل شده بود که با همکاری شورای اسلامی شهر نمین نیروی انسانی لازم برای فعالیت موزه نمین تامین شد.

او تاکید کرد: اشیای موزه نمین پس از تعطیلی به مخزن مرکزی استان انتقال یافته بود که به منظور بازگشایی این موزه، پس از بازسازی و بهسازی ساختمان موزه اشیای مورد نظر به شهرستان نمین انتقال داده شد.

محمدی ادیب با اشاره به اهمیت فعالیت موزه‌ها در معرفی تاریخ و تمدن استان، گفت: موزه نمین اولین موزه بازگشایی شده از بین موزه‌های تعطیل شده است که در ادامه موزه‌های نیر و خلخال نیز بازگشایی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042702271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha