تفاهم‌نامه آموزش صنایع‌دستی با بنیاد علوی ایلام امضا شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل و بنیادعلوی برای آموزش صنایع‌دستی کارآموزان در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری برای پیاده‌سازی پروژه مشترک توسعه رسته صنایع‌دستی فی‌مابین این اداره‌کل و بنیاد علوی استان منعقد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: موضوع این تفاهم‌نامه مشارکت و همکاری در پیاده‌سازی پروژه مشترک توسعه رسته صنایع‌دستی در استان ایلام با ظرفیت 500 نفر در شاخه‌های نساجی سنتی، گلیم، دوخت‌های سنتی و پشم‌ریسی در شهرستان‌های ایلام، ایوان، دره‌شهر، ملکشاهی و چوار است.

شریفی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه در راستای توانمندسازی علاقه‌مندان و کارآموزان در شهرستان‌های مذکور به‌منظورهمکاری دو جانبه برای ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا، با اجرای آموزش‌های مورد نیاز در حوزه صنایع‌دستی منعقد شد.

او گفت: به وجود آوردن بستر لازم برای همکاری در زمینه آموزش علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله این موضوعات است.

شریفی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه و به‌منظور هماهنگی در پیاده‌سازی و نظارت بر رعایت مفاد تفاهم‌نامه، کمیته فنی با حضور معاون صنایع‌دستی استان، مجری، نماینده اتحادیه یا انجمن صنایع‌دستی و یک نفر پیشکسوت و یا استاد دانشگاه مورد تأیید میراث‌فرهنگی تشکیل می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تاکید کرد: صنایع‌دستی یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند برای اشتغال‌زایی کارآموزان مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042802306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha