طرح گردشگری سراب کنگاور کهنه همدان بررسی می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نهاوند از آغاز مطالعه طرح گردشگری سراب کنگاور کهنه خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محمد احمدی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال‌جاری 2 مورد موافقت اصولی برای تاسیس سفره‌خانه‌سنتی در نهاوند صادر شده است، افزود: 2 مجوز احداث هتل دو ستاره و یک مجتمع گردشگری نیز صادر شد که برای ۵۰ نفر اشتغال‌زایی می‌کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نهاوند ادامه داد: در حال حاضر مجوز احداث یک هتل، 2 مجتمع گردشگری، یک اقامتگاه بوم‌گردی، دو سفره سنتی، یک رستوران بین راهی و یک پروانه بهره‌برداری دفتر خدمات مسافرتی صادر شده است.

احمدی با بیان اینکه مطالعه طرح گردشگری سراب کنگاور کهنه در حال انجام است، افزود: طرح زیرساخت سراب فارسیان نیز با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در دست بررسی است.

او اضافه کرد: در سه ماهه اول سال‌جاری ۱۲۰ پروانه تولید انفرادی، کارگاهی و کارت شناسایی صادر شده و آموزش 100 نفر در پنج نقطه شهرستان به ویژه در مناطق محروم در رشته‌های گلیم بافی، مروار بافی و سفال به صورت رایگان در دستور کار قرار گرفت.

احمدی با اشاره به اینکه برای ۵۰ نفر در زمینه مشاغل خانگی پرونده تشکیل شده است، اظهار کرد: مرمت کاروانسرای سعادت، مرمت موزه حمام حاج آقا تراب و سامان‌دهی خانه شهید قدوسی به زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042802339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha