2 خمره سفالی تاریخی در زنجان کشف شد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان،  از کشف خمره‌های سفالی در حین ایجاد شبکه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب این شهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سرهنگ ناصر حبیبیان اظهار کرد: این دو خمره کشف شده در حین ایجاد شبکه فاضلاب توسط شرکت آب و فاضلاب شهری در خیابان هفت تیر از عمق بیش از دو متر کشف شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی افزود: با کشف اشیای تاریخی، براساس قانون کار، حفاری متوقف و اشیای مکشوفه برای تعیین قدمت و سیر مراحل قانونی به یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان استان انتقال یافت تا برای بررسی و تهیه گزارش به معاونت میراث‌فرهنگی منتقل شوند و راهکارهای ادامه پروژه سپری شوند.

حبیبیان تأکید کرد: هیچ گونه اظهارنظری تا ارائه نظریه کارشناسان میراث‌فرهنگی موثق نیست و هر خبری که از طریق روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی اعلام شود موثق و غیر از آن، مورد تأیید ما نیست.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان بیان کرد: بی‌شک مردم همواره بهترین حافظان میراث فرهنگی هستند، بنابراین انتظار داریم تا هم‌وطنان در صورت مشاهده هرگونه آثار تاریخی در حین عملیات ساختمانی و یا مواردی از این دست، موضوع را با شماره تماس ۰۲۴۳۳۰۳۳۳۵۱ و یا با حضور در مقر فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان واقع در خیابان خیام، میراث فرهنگی را در حفظ و نگاهبانی از میراث کهن فرهنگی بیش از گذشته یاری رسانی کند.

این دو خمره امروز ساعت ۱۱ صبح ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ توسط پیمانکار و کارگران شرکت آب و فاضلاب شهری کشف شد و به معاونت میراث‌فرهنگی اطلاع داده شد.  

انتهای پیام/

کد خبر 1402042802350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha