برنامه‌ریزی برای تسهیل اسکان عزاداران حسینی در حسینیه اعظم زنجان

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان از برنامه‌ریزی برای تسهیل اسکان عزاداران حسینی خبر داد و گفت: این مهم با همکاری ارگان‌های مختلف از روزهای هفتم تا یازدهم محرم در حد ظرفیت و با یک وعده غذای تبرکی اجرا می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، علیرضا فیروزفر ساعت آغاز برنامه‌های عزاداری را در حسینیه اعظم ساعت ۲۱ و به مدت ۱۳ شب اعلام و تصریح کرد: برنامه با قرآئت قرآن توسط قاریان برتر آغاز و با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی محبی و مداحی مداحان پیشکسوت و جوان ادامه پیدا می‌کند.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه بیش از ۵ هزار متر از محوطه حسینیه اعظم هر شب فرش می‌شود، ادامه داد: این اقدام در راستای تسهیل حضور مردم در برنامه‌ها از جمله خانواده‌ها انجام می‌شود که طراحی لازم برای این مهم انجام شده است.

فیروزفر از برگزاری شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه محرم در محل این حسینیه خبر داد و گفت: این برنامه روز جمعه 30 تیرماه 1402 از ساعت 8:30 دقیقه با حضور مادران و شیرخوارگان برگزار شد.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان به برگزاری عزاداری عصر تاسوعا ویژه بانوان اشاره و تصریح کرد: مراسم ظهر عاشورا هم طبق برنامه هر ساله با قرآئت زیارت عاشورا آغاز و تا نماز ظهر ادامه پیدا می‌کند و برنامه ویژه عصر عاشورا هم محفل قرآنی است که با سخنرانی آیت‌الله دولابی، نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان برگزار خواهد شد.

او با بیان ویژه برنامه یوم‌العباس هم با حضور ارادتمندان سیدالشهدا در روز چهارشنبه هشتم محرم برگزار می‌شود، افزود: زمان آغاز این برنامه بعد از نماز ظهر و با ذبح قربانیان و حرکت دسته عزاداری از حسینیه ادامه پیدا می کند.

فیروزفر از برنامه‌ریزی برای تسهیل اسکان عزاداران حسینی خبر داد و گفت: این مهم با همکاری ارگان‌های مختلف و از روزهای هفتم تا ۱۱ محرم در حد ظرفیت و با یک وعده غذای تبرکی عملیاتی می‌شود.

او به دایر شدن موکب‌های حسینی در مسیر حرکت دسته عزاداری اشاره کرد و افزود: این موکب‌ها در حد توان از عزاداران پذیرایی خواهند کرد.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان در مورد حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: برای تاریخچه اینجا چند سند داریم، بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال قدمت دارد. این مجموعه آخرین بار دهه ۴۰ بازسازی شده، کتیبه‌ای در سردر حسینیه نصب شده و به سال ۱۲۶۱ که با اشعاری عظمت این مجموعه را به تصویر کشیده است.

فیروزفر با اشاره به اینکه شبستان فعلی قبلا حیاط و تکیه حسینیه بوده یادآور شد: بانوان در قدیم پارچه بزرگی را آماده می‌کردند و مردان آن را روی ستون و خیمه برپا می‌کردند و عزاداری‌ها در آن برگزار می‌شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402043002482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha