ثبت آیین تعزیه نطنز در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز از ثبت آیین تعزیه باغشهر تاریخی نطنز در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حسین یزدانمهر امروز ۱ مردادماه با اعلام این مطلب گفت: شهرستان تاریخی نطنز و به‌ویژه باغشهر نطنز یکی از مهم‌ترین مراکز برگزاری آیین‌های سنتی محرم در استان اصفهان به شمار می‌رود.

او ادامه داد: هم‌زمان با دهه اول ماه محرم آئین‌های باشکوهی در حسینیه‌ها و تکایای شهرستان به‌ویژه چهار حسینیه تاریخی مرکزی، سرشک، افوشته و ارشاد برگزار می‌شود که در این میان آیین تعزیه این شهرستان در سال ۱۳۹۱ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

یزدانمهر افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده در معاونت گردشگری کشور و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مبنی بر ثبت آیین‌های فرهنگی و مذهبی در تقویم گردشگری کشور، کار مستندسازی آیین تعزیه این شهرستان در بهار سال ۱۴۰۲ به اتمام رسید و درنهایت آیین تعزیه نطنز به‌عنوان اولین آیین فرهنگی کشور در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به شماره ۴۰۲۰۴۱۳۰ در ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ ثبت و لوح آن در محرم امسال به این اداره‌کل اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050100001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha