۳۰ موکب مردمی میزبان عزاداران حسینی در مسیر دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان از آمادگی حسینیه اعظم زنجان برای مراسم عزاداری یوم العباس مصادف با هشتم محرم امسال خبر داد و گفت: ۳۰ موکب مردمی در مسیر دسته، آماده خدمت‌رسانی به عزاداران خواهند بود.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، علیرضا فیروزفر از استقرار ۳۰ موکب در مسیر دسته حسینیه اعظم زنجان در روز یوم العباس خبر داد و گفت: این موکب‌ها در خیابان‌های منتهی به مسیر دسته عزاداری مستقر و با آب و نوشیدنی از عزاداران پذیرایی خواهند کرد. با توجه به گرمای هوای امسال، برنامه‌ریزی شده است تا دسترسی به آب آشامیدنی در یوم‌العباس در قالب نذر آب تسهیل شود.  
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: همه‌ساله در هشتم محرم همزمان با روز یوم العباس دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان با حضور خیل کثیری از عزاداران حسینی از داخل و خارج کشور از حسینیه اعظم زنجان به سمت امامزاده سید ابراهیم(ع) حرکت می‌کند.  
فیروزفر با یادآوری اینکه عزاداری سالار شهیدان شب‌ها تا ۱۵ دقیقه بامداد ادامه دارد، گفت: مراسم عزاداری شامل سخنرانی و نوحه خوانی مداحین اهل بیت عصمت و طهارت استان به مدت ۱۳ شب ادامه دارد.  
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان اضافه کرد: مراسم یوم العباس نیز روز هشتم محرم با عزاداری و سینه زنی عزاداران سالار شهیدان بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد حسینیه اعظم آغاز می‌شود.

 مراسم یوم العباس حسینیه اعظم زنجان در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۸۷ در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050300183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha