میز تخصصی گردشگری روستایی و عشایری لرستان تشکیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از تشکیل میز تخصصی گردشگری روستایی و عشایری در لرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با بیان این خبر گفت: در جلسه‌ای با حضور مسئول گردشگری، عشایری سازمان امور عشایر کشور در خصوص راه‌اندازی میز تخصصی گردشگری روستایی و عشایری در استان لرستان تصمیم‌گیری شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: لرستان یکی از استان‌های پایلوت کشور برای ایجاد میز تخصصی گردشگری روستایی و عشایری‌است که توسط سازمان امورعشایر کشور به منظور اجرای این طرح معرفی شده است.

او با بیان اینکه لرستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برای ایجاد جاذبه‌های گردشگری در این حوزه دارد افزود: پیشینه و سبک زندگی عشایر و روستاییان استان لرستان در نوع خود کم نظیر و حایز اهمیت است و در این خصوص نیز کاوش‌های باستان‌شناسی و تحقیقات علمی نیز صورت گرفته است.

حسن‌پور بیان کرد: در این راستا اقدامات اولیه برای تشکیل میز تخصصی گردشگری روستایی و عشایری استان صورت گرفته و دعوت‌نامه برای دستگاه‌های همکار جهت معرفی نماینده خود به میراث فرهنگی لرستان، ارسال شده و در روزهای آینده نیز تفاهم‌نامه ایجاد میزتخصصی گردشگری روستایی و عشایری، بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره‌کل امور عشایر استان، منعقد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050700373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha