۵ نمایندگی میراث‌فرهنگی در شهرستان‌های هرمزگان فعال شده است/ ۴۰ پروژه پیشران در حوزه گردشگری تهیه شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان روز یکشنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۲ با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار و بر سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های پیشران در حوزه گردشگری تأکید کرد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان، در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده به تقویت صنایع‌دستی و کمک به بهبود بازار صنایع‌دستی تاکید کرد و گفت: جامعه روستایی باید تقویت و صنعتگران صنایع دستی بخصوص در مناطق روستایی حمایت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس افزود: آثار و بناهای تاریخی بخش عمده‌ای از فرهنگ و تمدن این منطقه محسوب می‌شود که باید حفاظت و صیانت شود.

او با اشاره به برکه‌ها در سطح استان بر حفظ و احیای آنها تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر به برکه‌ها شد.

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان نیز در ادامه ضمن قدردانی از حسن توجه نماینده ولی فقیه در استان به اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای بهبود وضعیت بازار صنایع‌دستی در نظر داریم تا پایان سال، بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهر بندرعباس را راه‌اندازی کنیم.

او ادامه داد: برای تقویت اداره کل، پنج نمایندگی میراث‌فرهنگی در شهرستان‌ها را فعال کرده‌ایم که نمایندگی‌ها می‌توانند نقطه تعامل و هماهنگی خوبی در شهرستان‌ها ایفا کنند.

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های پیشران اشاره کرد و گفت: ۴۰ پروژه پیشران در حوزه گردشگری تهیه شده است که باید به فرصت سرمایه‌گذاری تبدیل شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050800430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha