عملیات اجرایی مرمت قلعه فرادنبه چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بروجن گفت: عملیات اجرایی مرمت قلعه ضرغام‌السلطنه فرادنبه از توابع این شهرستان آغاز شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، بهادر نوروزی بلداجی روز با اعلام این خبر تأکید کرد: برای مرمت بخشی از قلعه ضرغام‌السلطنه فرادنبه شهرستان بروجن ۱۲ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به استان اختصاص داده شد.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بروجن  افزود: عملیات اجرایی مرمت قلعه ضرغام‌السلطنه فرادنبه شامل خاک‌برداری، بندکشی، استحکام‌بخشی، مقاوم‌سازی و عملیات اضطراری است.

نوروزی تصریح کرد: اعتبارات استانی برای ادامه عملیات اجرایی و تکمیل مرمت قلعه ضرغام‌السلطنه فرادنبه کافی نیست و به اختصاص اعتبارات ملی نیاز دارد.

او با اشاره به حجم بالای بارش برف سنگین زمستان سال گذشته در چهارمحال و بختیاری و وارد شدن خسارت به بخشی از قلعه فرادنبه یادآور شد: هزینه مورد نیاز برای حفظ وضعیت کنونی و مقاوم‌سازی این قلعه تاریخی ۱۰ میلیارد ریال و مرمت کامل آن حداقل ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050900489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha