لزوم استفاده از شایستگی‌های جوانان در زمینه کسب‌وکارهای صنایع‌دستی کردستان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بر لزوم استفاده از شایستگی‌های جوانان در زمینه کسب‌وکارهای صنایع‌دستی در استان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، فرهاد حامدی  روز شنبه 14 مردادماه 1402 در کارگاه آموزشی مبانی و مفاهیم توسعه کسب‌وکار صنایع‌دستی ویژه شاغلین این حوزه که با حضور مدرسین پژوهشگاه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: صنایع‌دستی جزو افتخارات ارزشمند کردستان است که فرازونشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته تا به جایگاه امروزی خود برسد.

معاون صنایع‌دستی استان اظهار کرد: توسعه این صنعت می‌تواند زمینه‌های لازم را برای ایجاد اشتغال، رونق بازار کار و پویا نمودن اقتصاد منطقه فراهم کند.

او بر شناسایی و استفاده از نیروهای جوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه و افراد دارای ایده به‌منظور توسعه کسب و کار این صنعت در استان تاکید کرد و افزود: این کارگاه‌ آموزشی با هدف افزایش سطح آگاهی، توانمندسازی و بروزرسانی دانش فنی شاغلان صنایع‌دستی به‌‎منظور رشد، بهبود کسب و کار هنرمندان و صنعتگران هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان برگزار شد.

حامدی عنوان کرد: پس از کارآفرینی و ایجاد اشتغال و تولید پایدار، مقوله بازاریابی و فروش محصولات تولید شده صنایع‌دستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تحقق این امر بدون آموزش و یادگیری در این حوزه امکان‌پذیر نخواهد بود.

معاون صنایع‌دستی استان یادآور شد: امید است با برگزاری این دوره‌ها و انجام آموزش‌های لازم برای شاغلین صنایع‌دستی، شاهد رشد بیش از پیش در حوزه تولید، کارآفرینی، بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی در استان باشیم.

 30 نفر از هنرمندان شاغل در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در این دوره‌ شرکت کردند که در پایان برای آن‌ها گواهی حضور در دوره صادر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051500768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha