مرمت میل باستانی گورستان خسرو آباد کوهدشت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از آغاز مرمت میل باستانی گورستان خسروآباد کوهدشت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: به منظور حفاظت و نگهداری از میل سنگی باستانی گورستان خسروآباد کوهدشت، مرمت آن در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: برای انجام این فاز از مرمت میل باستانی گورستان خسروآباد اعتباری بالغ بر ۹۸۰ میلیون ریال هزینه خواهد شد.

او اظهار کرد: میل یادبود گورستان خسروآباد «خسروآ» که به نام میل صید صفربگ نیز معروف است در گورستان قدیمی روستای خسرو آباد بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت واقع شده و یکی از منحصربه‌فردترین میل‌های یادبود در کشور به شمار می‌رود.

حسن‌پور با بیان اینکه بلندای این میل، حدود شش متر و ۶۰ سانتیمتر و قطر پایه آن حدود۲متر می باشد افزود: نمای ظاهری آن دارای انحنا بوده و به شکل هرمی شش وجهی است که در ساخت آن از مصالح قلوه سنگ، گچ و….استفاده شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: این میل‌ها در گذشته برای نشان گور به کار می‌رفته و براساس شواهد، این بنا احتمالا مربوط به دوره زندیه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051600816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha