182 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در ایلام پرداخت شد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران در بخش صنایع‌دستی در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: مبلغ 182 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در دو حوزه پشتیبان و مستقل به 603 نفر از فعالان عرصه صنایع‌دستی پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: صنایع‌دستی همواره به عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها یکی از اولویت‌های این اداره‌کل بوده است چرا که صنعت دستی می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل خانگی داشته باشد.

شریفی تصریح کرد: در همین راستا برای 603 نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضی دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند، پرونده تشکیل شد و این افراد از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بانک‌های عامل معرفی شدند و تسهیلات پرداخت شد.

او گفت: برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در گسترش پوشش نظام تامین اجتماعی، شاغلان صنایع‌دستی در مناطق روستایی عشایری نیز بیمه می‌شوند.

شریفی ادامه داد: سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در کلاس‌های آموزش مربوط به صنایع‌دستی شرکت می‌کنند و در پایان دوره به آن‌ها گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051600828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha