رویداد حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود خبر از برگزاری رویداد بزرگ حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع د ستی استان سمنان، مرتضی نظری با اشاره به اینکه استان سمنان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصربه‌فرد است، گفت: هدف از برگزاری این رویداد معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تأسیسات گردشگری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: این رویداد برای حل ۹ نیاز و چالش محوری حوزه گردشگری شامل واقعیت افزوده، راهنمای صوتی، تصاویر ۳۶۰ درجه، سفرهای بومی و محلی، معرفی اقامتگاه‌ها، پویانمایی، واقعیت مجازی، اینترنت اشیا در گردشگری و هتل داری و راهنمای مسافران گردشگران  با رویکرد  فناورانه است.

نظری تصریح کرد: دبیرخانه این رویداد با همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان شاهرود در محل پارک علم و فناوری استان ایجاد شده است و در آذرماه 1402 برگزار می‌شود.

او افزود: ارائه مجوز لازم برای استفاده از محصولات توسعه داده‌ شده در سطح استان با مدل‌های درآمدی مختلف، ترویج محصولات توسعه داده‌ شده در سطح استان و کشور از طریق وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ارائه جایگاه مناسب و بدون اخذ هزینه برای ارائه محصولات به مخاطبین و گردشگران از حمایت‌های ویژه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود تصریح کرد: برگزاری جلسات سرمایه‌گذاری با صنعتگران و صاحبان نیاز، ارائه خدمات ویژه مهارت افزایی و اعطای تسهیلات خاص در این زمینه برای ارتقای تخصصی گروه کاری توسعه‌ دهنده ایده در راستای تکمیل محصول و فراهم کردن حضور رایگان گروه در نمایشگاه‌های معتبر از حمایت‌های پارک علم و فناوری استان سمنان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051901008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha