ثبت ملی خانه تاریخی خدابخشیان نائین

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین از ثبت خانه تاریخی خدابخشیان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، محمود مدنیان با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و در اجرای بند ج ماده‌واحده قانون تشکیل وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه وزارتخانه مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی – تاریخی کشور در فهرست آثار ملی ایران، خانه تاریخی خدابخشیان (عمارت خان‌نشین) در شهر نائین به ثبت ملی رسید.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین ادامه داد: این بنای تاریخی مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی بوده که با 590 مترمربع مساحت به‌عنوان یکی از خانه‌های تاریخی بافت تاریخی شهر نائین در طی سال‌های گذشته براثر عوامل طبیعی و متروکه بودن دچار تخریب‌هایی در بخش‌های مختلف شده بود.

او افزود: این خانه تاریخی در سال 1397 با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مرمت و تبدیل به اقامتگاه بوم گردی شد و همچنین مجاورت این بنا با آثار تاریخی شاخص شهرستان ازجمله حسینیه تاریخی نوآباد، بازار تاریخی، مسجد خواجه خصر و نارین قلعه از ویژگی‌های بارز و امتیازات این بنا است.

خانه تاریخی خدابخشیان نائین به شماره 33940 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052201125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha