اجرای طرح گردشگری کشاورزی تا پایان سال در میبد

فرماندار میبد بر اجرای طرح گردشگری کشاورزی در میبد تأکید کرد و گفت: دهیاران تا پایان امسال طبق دستورالعمل وارد عمل شوند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز گذشته 23 مردادماه اولین نشست شورای توسعه گردشگری شهرستان میبد ذیل مجموعه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان در راستای اجرایی شدن شعار مهار تورم و رشد تولید با حضور فرماندار شهرستان میبد، رئیس شورای شهر، شهرداران، بخشداران و شرکت‌های تخصصی فناوری، دانش‌بنیان، علوم و تحقیقات فنی و حرفه‌ای، مدیران شهرستان و نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در محل فرمانداری شهرستان میبد تشکیل شد.

هدف اصلی از این نشست فعال کردن شورا و انسجام، هم‌افزایی و همدلی در اجرایی شدن برنامه‌های تحول در بخش گردشگری و صنایع‌دستی و بررسی مشکلات زیرساخت در بخش گردشگری، صنایع‌دستی شهرستان، تهیه پلاتفرم و شناسایی مسیرهای گردشگری شهرستان در شاخه‌های فوق و اتصال آن به مسیرهای ملی و فراملی، راه‌اندازی میزهای تخصصی گردشگری شهرستان، تقویت گردشگری شهری و همکاری با شهرداران محترم و دهیاران شهرستان بود. 

سید جمال سجادی‌پور فرماندار میبد تأکید کرد: احداث شهرک صنایع‌دستی با هدف توسعه هنر صنعت زیلو و سفال در شهرک صنعتی شمس‌آباد از اولویت‌های شهرستان است که باید با هشت کارگاه بزرگ به سرانجام برسد.

سجادی‌پور با بیان اینکه گردشگری و صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه و پیشرفت استان یزد است، ادامه داد: این دو رکن اساسی فصل مشترک فرهنگ، اقتصاد و امنیت اجتماعی است و در رأس اولویت‌های استان است.

او توسعه صنایع‌دستی، بقاع متبرکه، گردشگری کشاورزی و مذهبی شهرستان را مستلزم اطلاع‌رسانی درست، نصب تابلوهای تبلیغاتی مردمی و معرفی صنایع‌دستی خواند و تأکید کرد: احداث شهرک صنایع‌دستی زیلو و سفال به جد پیگیری شود.

فرماندار میبد با اشاره به اینکه شهرداری سال گذشته 40 میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی هزینه کرده است، عنوان کرد: این مشارکت تحول خوبی را در مرمت و بهسازی ابنیه‌های تاریخی در بافته‌ای تاریخی میبد رقم زده است.

سجادی‌پور در پایان با اشاره به استفاده از کیوآرکد در معرفی آثار تاریخی شهرستان میبد اظهار کرد: بخش ندوشن دارای کیوآرکد است، اما کیوآرکد بخش بفروئیه و بخش مرکزی میبد هنوز رمزگذاری نشده است که در صورت رمزگذاری با استفاده از این کد از طریق موبایل می‌توان آثار و ابنیه‌های تاریخی میبد را مشاهده کرد.

برگزاری جلسه شورای توسعه گردشگری دو هفته یک‌بار، آموزش راهنمای تورهای گردشگری و جلسه با سرمایه‌گذاران بوم گردی‌ها از دیگر مباحث این جلسه بود و مقرر شد این جلسات به صورت مستمر در شهرستان تشکیل و نتایج آن به شورای توسعه گردشگری استان و کارگروه اقتصاد مقاومتی ارائه شود.

اجرای طرح گردشگری کشاورزی تا پایان سال در میبد

انتهای پیام/

کد خبر 1402052401309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha