توجه به روستاهای هدف گردشگری به رونق گردشگری در چهارمحال و بختیاری کمک می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری توجه به روستاهای هدف گردشگری را کمکی به رونق گردشگری در این استان دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علی‌رضا جیلان روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان شهرکرد تأکید کرد: این استان با بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری یکی از مهم‌ترین مقاصد برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری  افزود: روستاهای هدف گردشگری استان آمیزه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی به‌عنوان نگین بوم‌گردی کشور مکان مناسبی برای میزبانی از مسافران و گردشگران است.

جیلان تصریح کرد: جاذبه‌های بوم‌گردی چهارمحال و بختیاری در قالب طبیعت بکر و زندگی مردم عشایرنشین می‌تواند برند معتبر و منحصربه‌فردی از گردشگری طبیعی در کشور و عرصه بین‌الملل برای این استان باشد.

او یادآور شد: تاکنون ۱۲ روستای هدف گردشگری در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که در ارتقای وضعیت گردشگری مؤثر است.

جیلان اضافه کرد: این روستاها شامل یاسه‌چای، هوره، سوادجان و چلوان در حاشیه زاینده رود واقع در شهرستان سامان، روستاهای سرآقاسید و دیمه در شهرستان کوهرنگ، روستای دستگرد امامزاده در شهرستان شهرکرد، روستای دزک در شهرستان کیار، روستای ده‌چشمه در شهرستان فارسان، روستای آورگان در شهرستان بروجن و روستای آتشگاه در شهرستان لردگان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052401328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha