برگزاری دوره آموزشی بیانیه گام دوم انقلاب ویژه پرسنل میراث‌فرهنگی در شمال سیستان و بلوچستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زابل از برگزاری دوره آموزشی بیانیه گام دوم انقلاب ویژه پرسنل این اداره در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، سیاوش سنجرانی در تشریح خبر فوق اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب منتشر شد، چراغ راهی روشن برای ادامه باشکوه انقلاب اسلامی در فصل دوم آن است.

او افزود: در این راستا ظهر امروز سه شنبه 24 مردادماه جاری جلسه آموزشی برای پرسنل ادارات پنج شهرستان هامون، هیرمند، نیمروز، زهک و زابل برگزار شد تا ضمن نگاه به گذشته افتخارآمیز انقلاب اسلامی در ۴۰ سال ابتدایی آن، با استخراج و یادآوری نقاط ضعف و قوت و برخی مشکلات و خطاها در این دوره، برنامه‌ای رو به جلو و امیدبخش، دقیق، مدون و کارآمد را با هدف اعتلای ایران اسلامی در دستور کار قرار دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زابل ادامه داد: این اداره‌ با برگزاری سلسله جلسات «آشنایی کلی با بیانیه گام دوم انقلاب» تلاش دارد گامی رو به جلو در این زمینه بردارد.

به گفته سنجرانی، این بیانیه راهبردی برای نهادینه کردن آرمان‌های بلند نظام بر مبنای دستاوردهای چهل ساله اول انقلاب است که با تکیه بر آن می توان راهکار مشکلات را پیدا کرد.

دبیر کل گام دوم انقلاب در سیستان و بلوچستان در این جلسه یکی از گام های مهم جامعه را در جهاد تبیین، مطالبه گری آگاهانه عنوان کرد و گفت: جهاد تبیین مقدمه‌ای برای اصلاح، تحول و مطالبه درست خواهد بود.

علی حیدری‌نیا با اشاره به این موضوع که در بیانیه گام دوم انقلاب  بر توصیه های اساسی در زمینه  جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی اشاره شده است، افزود: در گام دوم انقلاب توصیه‌های هفت‌گانه اساسی انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده و تمامی دستگاه ها و حاکمیت باید در راستای حوزه کاری راهکار عملی ارائه داده  و در راه پیشرفت کشور گام بردارند.

او ادامه داد: علم، دانش، پژوهش و تحقیق اولین توصیه رهبری برای ۴۰ سال دوم انقلاب است، معنویت، اخلاق، اقتصاد، استقلال و آزادی، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی و سبک زندگی از دیگر توصیه های  هفت گانه رهبری است.

این مسوول اظهار کرد: یکی از مسایل مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب رفتار ما بر اساس سبک زندگی اسلامی است؛ به دلیل اینکه زیر بنای بسیاری از مباحث اجتماعی اقتصادی و اختلافات خانوادگی بستگی به سبک زندگی ما دارد؛ زیرا اگر سبک زندگی جامعه ما درست شود اختلافات خانوادگی تا حدی حل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052401346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha