توسعه مجموعه غار علیصدر نیازمند نگاه ملی است

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: توسعه مجموعه غارعلیصدر، نیازمند جذب سرمایه‌گذار برای منطقه ویژه گردشگری علیصدر، تأمین زیرساخت‌ها از جمله جاده دسترسی به غار و نگاه ملی و ورود میراث‌فرهنگی کشور است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، کریم ملکی گفت:  اگر نگاهی به قبل بیاندازیم، باید بگویم که فعالیت‌های غار علصیدر متأثر از شرایط کرونا بوده و هنوز هم آسیب‌های دوران کرونا وجود دارد، زمانی که غار تعطیل و ورود گردشگر ممنوع شد مشکلات اقتصادی جدی در این مجموعه به وجود آمد به طوری که کارکنان غار و غرفه‌داران و... آسیب‌های اقتصادی جدی دیده و شرکت با مشکلات عدیده مواجه شد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر افزود: در آغاز فعالیت مجدد شرکت پس از دوران کرونا، شرکت با 47 میلیارد تومان بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی تحویل گرفتیم که علاوه بر آن موضوعات حاشیه‌ای دیگر نیز از معضلاتی بود که شرکت با آن ها مواجه بود.

او اظهار کرد: به یاری خداوند متعال پس از کرونا گردشگران برای بازدید غار حضور یافتند و رونق دوباره به غار علیصدر بازگشت و در کنار حضورگردشگران، مشکلاتی را که وجود داشت به نحو احسن مدیریت کردیم تا به ثبات نسبی برسیم و در حوزه پرسنلی نیز اصلاحاتی انجام شد تا رضایت نسبی برای کارکنان  ایجاد شود.

ملکی اذعان کرد: طی سال گذشته توانستیم 7 میلیارد و 200 میلیون تومان از مجموع 17 میلیارد و 200 میلیون تومانی را که به عنوان مابه‌التفاوت اجاره  مربوط به سال‌های گذشته بود را پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر بیان کرد: خوشبختانه با کمک استاندار همدان به عنوان مدیریت ارشد استان، معاونان او، حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران استان توانستیم بر بسیاری از مشکلات شرکت فائق آییم و خوشبختانه با وفاق در مجموعه مدیریت استان و همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توانستیم یکسال دیگر نیز به‌عنوان شرکتی که پرچمدار گردشگری استان است در خدمت مجموعه صنعت گردشگری کشور و  استان باشیم.

ملکی با بیان اینکه هماهنگی و ارتباطات خوبی با شورای روستای علیصدر و فرمانداری شهرستان برای حل مشکلات گردشگری  منطقه وجود دارد، گفت: از برکات توجه مقام ارشد استان به غار علیصدر و صنعت گردشگری همدان تلاش در جذب سرمایه و اعتبار دولتی از  مصوبات سفر رئیس‌جمهوری برای اصلاح و تعریض جاده گردشگری همدان، لالجین، علیصدر است که نویدهای خوبی برای آینده گردشگری استان است.

او در ادامه افزود: آنچه که مهم است نبود زیرساخت‌های مناسب برای مجموعه گردشگری علیصدر است، که نیازمند توجه جامعه محلی و سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی برای ایجاد زیرساخت های اساسی در جوار غار علیصدر است.

ملکی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم علاوه بر تأمین زیرساخت‌ها، جذب سرمایه‌گذار نیز برای ایجاد یک مجموعه گردشگری قوی در منطقه بسیار با اهمیت است که نیازمند فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی از سوی رسانه‌های همیشه همراه استان هستیم.

او با اشاره به اینکه عدم تمایل به سرمایه‌گذاری در علیصدر یکی از علت‌های عقب‌ماندگی گردشگری در منطقه است، افزود: به‌منظور جذب سرمایه‌گذار و تشویق آنان برای سرمایه‌گذاری در علیصدر، 200 هکتار زمین توسط شرکت سیاحتی علیصدر در کنار غار علیصدر تملک و طرح ویژه گردشگری آن توسط شرکت مشاور تهیه و آماده شده است که امیدواریم با نگاه ملی بتوانیم در منطقه ویژه گردشگری علیصدر شاهد حضور پر رونق سرمایه گذاران در روزها و ماه‌های آتی باشیم.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با تأکید بر اینکه وجود سرمایه‌گذار و ساخت یک مجموعه گردشگری کامل شامل هتل، مراکز تفریحی،‌ مراکز اقامتی متناسب با سلیقه‌های گوناگون ، مراکز خرید، مراکز سرگرمی و... برای جذب و ماندگاری بیشتر مسافر در غار علیصدر مهم و ضروری است، افزود: افزایش فرهنگ گردشگرپذیری  در جامعه محلی، تغییر ذائقه جامعه بومی و محلی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال در روستا، تلاش در پذیرش جامعه محلی برای رونق پروژه‌های مختلف با سرمایه‌گذاری افراد بومی و علاقه‌مندی به جذب دیگر سرمایه‌گذاران از جمله نکات مهمی است که باید رخ دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052501398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha