مجوز رسمی موزه بخش خصوصی مهرانه در زنجان صادر و اعطا شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از صدور و اعطای مجوز موزه اشیای اهدایی مردم به انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان (مهرانه) به عنوان یازدهمین موزه خصوصی خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی گفت: مجوز موزه اشیای اهدایی مهرانه در زنجان به عنوان یازدهمین موزه خصوصی در زنجان صادر و اعطا شد که این موزه شامل ۵۰۰ شیء است که شامل جواهرات، ظروف نقره، ظروف چینی، فرش، انواع سماور، سنگ‌های قیمتی، سینی‌های قلمزنی شده، گلیم و منسوجات بافتنی نفیس،  تابلو ارزشمند گیلبرت هنرمند معروف فرانسه متعلق به قرن ۱۹ میلادی و غیره است.   

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در مراسم اعطای مجوز افزود: مهرانه یک انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی است که پس از جهانی شدن دسته عظیم حسینیه در زنجان متولد و تاسیس شد. مدیریت، ساماندهی و صدور مجوز برای مجموعه‌داران خصوصی موجب معرفی و ارتقای سطح کیفی و کمی مجموعه‌داری در کشور خواهد بود.

او اظهار کرد: ایجاد ظرفیت‌های مختلف در راستای توسعه گردشگری استان، از جمله فعالیت مستمر موزه‌ها، ایجاد و توسعه موزه‌های شاخص و منحصر به‌فرد از اولویت‌های اداره‌کل استان است.

اصغر وثوق  گفت: راه‌اندازی موزه بخش خصوصی در مهرانه اقدام خوبی است، یادآور شد: امیدوار هستیم حرکت‌های فرهنگی آغاز شده در استان شتاب بیشتری گیرد، چرا که استان و مردم آن از این نظر مظلوم مانده است.

مدیرعامل انجمن مهرانه افزود:  با ایجاد موزه اشیای اهدائی در مهرانه، قدردان زحمات تک تک خیرین و میراث دار کارهای خیر نیکوکاران ژرف اندیش زنجانی هستیم و خواهیم ماند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052801524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha