دستگیری حفار غیرمجاز آثار تاریخی در روستای برون قشلاق شهرستان ماهنشان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از دستگیری یک حفار غیرمجاز آثار تاریخی در روستای برون قشلاق شهرستان ماهنشان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، ناصر حبیبیان گفت: در پی گشت شبانه تلفیقی، بلافاصله با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل و همکاری پرسنل انتظامی در روستای برون قشلاق شهرستان ماهنشان، یک حفار غیرمجاز آثار تاریخی دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: از متهم آلات و ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ، طناب و… کشف و ضبط شد، متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

حبیبیان عنوان کرد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی‌فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش‌ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات‌وادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

او گفت: برای استفاده از ظرفیت عمومی جامعه و به‌منظور تسریع در پاسخگویی شماره ۴ رقمی ۰۹۶۶۲ برای دریافت اخبار و اطلاعات در ارتباط با فعالیت مجرمین و متخلفین حوزه میراث‌فرهنگی مهیا است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052801526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha