عملکرد وزارت میراث‌فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب بررسی شد/ رضایت بازرسان وزارت کشور از برگزاری نمایشگاه پوشاک اقوام ایرانی در محل وزارت میراث‌فرهنگی

عملکرد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور بازرسان و نمایندگانی از وزارت کشور در حوزه عفاف و حجاب بررسی شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، بازرسان و نمایندگانی از وزارت کشور ظهر امروز یکشنبه 29 مرداد 1402 با حضور در محل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با تعدادی از معاونان و مدیران این وزارتخانه موضوع عملکرد وزارت میراث‌فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب را مورد بررسی قرار دادند.

بازرسان و نمایندگان وزارت کشور با حضور در محل «هشتی» وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از نزدیک نمایشگاه البسه ایرانی – اسلامی و پوشاک اقوام را بازدید و با هنرمندان و فعالان حوزه تولید پوشاک اقوام ایرانی گفت و گو کردند.

همچنین در حاشیه این بازدید، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی مدیران کل این معاونت و نیز وحید سلطانی مدیرکل حراست وزارت میراث‌فرهنگی توضیحاتی را در باره تولید پوشاک اقوام ایرانی و فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی در حوزه پوشاک ایرانی – اسلامی ارائه دادند.

همچنین در این بازدید، نماهنگی از سخنان مقام معظم رهبری، وزیر کشور، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با موضوع عفاف و حجاب پخش شد و در نماهنگی دیگر اقدام عملی این وزارتخانه در استان‌های مختلف از جمله استان لرستان و توزیع روسری محلی (گلونی) در اماکن گردشگری و تاریخی به گردشگران برای بازرسان و نمایندگان به نمایش در آمد.

استندهایی از عملکرد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم نصب شده بود و رتبه ممتاز این وزارتخانه و عملکرد مطلوب آن را در حوزه عفاف و حجاب بیان می‌کرد.

بازرسان و نمایندگان وزارت کشور در بازدید از نمایشگاه پوشاک اقوام ایرانی در محل هشتی وزارتخانه از برگزاری این نمایشگاه و تقویت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و معرفی فرهنگ پوشاک اقوام اظهار خرسندی و رضایت کردند.

طیبه عزت‌الهی‌نژاد رئیس پژوهشکده هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به اهمیت پوشاک گفت: پوشاک را بدن دوم انسان می‌دانند و از این رود باید در انتخاب نوع پوشش خود دقت کنیم و این موضوعی است که همواره مورد توجه و دقت ایرانیان بوده است.

او به اهمیت پوشاک ایرانی اشاره کرد و افزود: پوشاک ایرانیان بر پایه حکمت طراحی شده است.

عزت‌الهی نژد خاطرنشان کرد: ما در مسیر تاریخ حرکت می‌کنیم و عملکرد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حوزه عفاف و حجاب همان حرکت در مسیر تاریخ و تداوم بخشیدن به هویت ایرانی و اسلامی است.

همچنین نمایندگان و بازرسان وزارت کشور در نشست تخصصی که عصر امروز در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052901657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha