مستند معرفی سوغات و غذاهای محلی آذربایجان غربی تهیه شود

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی گفت: مستند معرفی سوغات و غذاهای محلی استان تهیه و نسبت به معرفی گردشگری غذا اقدام شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ناصر حجازی‌فر، مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی، با مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دیدار کرد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار اظهار کرد: برگزاری مسابقات والیبال مردان آسیا در ارومیه یک رویداد بسیار مهم بوده که در نتیجه تلاش‌های استاندار در این شهرستان برگزار می‌شود باید از این رویداد برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و ... آذربایجان غربی استفاده کرد و نیز نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کرد. 

مرتضی صفری اضافه کرد: حضور بازیکنان ۱۷ تیم خارجی در ارومیه یک وجهه جهانی خوبی برای ایران و آذربایجان غربی داشته و نشان می‌دهد که در ایران اسلامی برخلاف توطئه‌های دشمنان ثبات و آرامش برقرار است. 

او گفت: پخش فیلم مستند جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در حین برگزاری مسابقات والیبال از طریق صداوسیما می‌تواند پیشنهاد خوبی برای معرفی ظرفیت‌های آذربایجان غربی باشد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: پویش مردمی تهیه عکس و فیلم از مسابقات والیبال مردان آسیا در ارومیه راه‌اندازی شود و در نهایت به ۱۰ اثر برتر جوایز نفیسی اهدا شود. 

صفری گفت: اهدای قرآن به زبان انگلیسی به همراه پکیج معرفی ظرفیت‌های گردشگری به تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات در دستور کار قرار دارد. 

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای سرگرمی تماشاگران حاضر در ورزشگاه تا زمان آغاز مسابقه اندیشیده شود. 

ناصر حجازی‌فر گفت: در کنار معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان باید برنامه‌ریزی خاصی برای معرفی سوغات آذربایجان غربی از طریق تهیه مستند و فیلم کوتاه اقدام شود چرا که امروزه گردشگری غذا یکی از شاخه‌های جذاب این صنعت در جهان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052901690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha