تعامل و همکاری حداکثری صندوق توسعه و احیا با استان‌ها/ بناهای تاریخی قم به مزایده گذاشته می‌شود

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا در حاشیه بازدیداز 11 بنای تاریخی و فرهنگی استان قم تاکید کرد: به‌زودی بناهای تاریخی قابل مرمت و بهره‌برداری این استان در قالب یک بسته وارد مزایده می‌کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل‌از روابط‌عمومی صندوق توسعه صنایع‌دستی، فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، شهاب طلایی شکری، مدیرعامل صندوق توسعه و احیا، شنبه 28 مردادماه 1402 طی سفری یک روزه از بناهای تاریخی استان قم بازدید کرد.

طلایی در جریان این سفر در جلسه‌ای با علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قم، ضمن بررسی آخرین وضعیت بناهای تاریخی و فرهنگی این استان تاکید کرد: صندوق توسعه و احیا به دنبال ایجاد تعامل حداکثری با ادارات کل‌ میراث‌فرهنگی استان‌هاست تا با همکاری همه‌جانبه، بناهای تاریخی در سراسر کشور را پیش از آنکه به تلی از خاک تبدیل شود، مرمت، احیا و بهره‌برداری کند.

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا ادامه داد: در انتخاب سرمایه‌گذاران مردمی برای مرمت و بهره‌برداری از بناهای تاریخی باید صلاحیت و اهلیت افراد توسط اداره‌کل هر استان بررسی و تایید شود تا فرآیند احیای بناها بدون هیچ تعارض فرهنگی و محلی انجام شود.

او تصریح کرد: در این سفر از 11 بنای تاریخی و فرهنگی استان قم بازدید کردیم و مقرر شد طی سفر بعدی به زودی فهرست بناها را با اداره‌کل استان، نهایی کنیم تا در قالب یک بسته، بناهای تاریخی قابل مرمت و بهره‌برداری را به سرعت وارد مزایده کنیم و با طی کردن تشریفات قانونی، مناسب‌ترین سرمایه‌گذار مردمی برای هر بنا انتخاب شود.

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا طی این سفر استانی از 11 بنا شامل کاروان‌سرای ساسانی دِیرِ گَچین، کاروان‌سرای محمدآباد، کاروان‌سرای شاه عباسی پاسنگان، خانه ملاصدرا، خانه تاریخی حاج قلی‌خان، خانه تاریخی حاج علی‌خان زند، خانه تاریخی یزدان‌پناه، کاروان‌سرای الله قلی، کاروان‌سرای طرلاب، کاروان‌سرای تینوج و مجموعه تاریخی گردشگری حاجی‌بابا بازدید کرد.


 

انتهای پیام/

کد خبر 1402053001705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha