سیاست‌گذاری در حوزه عفاف و حجاب در وزارت میراث‌فرهنگی و استان‌ها اجرا شده است

دبیر ستاد عفاف و حجاب وزارت‌میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سیاست‌گذاری در حوزه عفاف و حجاب در وزارتخانه و استان‌ها اجرا شده است و هشت برنامه‌ما که با سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مشترک بوده تمامی آن‌ها اجرا شده است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، نشست نظارت و بازرسی از وضعیت اجرایی برنامه‌های عفاف و حجاب وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر یکشنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۲ در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی با حضور مدیران ستادی وزارت میراث‌فرهنگی و نمایندگان و بازرسان وزارت کشور برگزار شد.

وحید سلطانی مدیرکل حراست وزارت میراث‌فرهنگی در این نشست درباره اقدامات وزارتخانه در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: در اجرای بخشنامه وزارت کشور مبنی بر تشکیل ستاد عفاف و حجاب، وزارت میراث‌فرهنگی این قرارگاه را فروردین‌ماه ۱۴۰۲ تشکیل داد و جزو نخستین دستگاهی بود که در این زمینه اقدام کرد.

دبیر ستاد عفاف و حجاب وزارت‌میراث‌فرهنگی افزود: سیاست‌گذاری در حوزه عفاف و حجاب در وزارتخانه و استان‌ها اجرا شده است. از وزیر کشور برای دغدغه او در این حوزه تشکر می‌کنم. همچنین برنامه‌های ما در حوزه مشترک دستگاه‌های اجرایی در زمینه عفاف و حجاب هشت مورد است که تمامی آن‌ها اجرا شده است.

او از اجرای برنامه‌های تخصصی در حوزه عفاف و حجاب در سطح وزارتخانه خبر داد و تصریح کرد: همه این برنامه‌ها به استان‌ها ابلاغ و در تمام استان‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل حراست وزارت میراث‌فرهنگی گفت: اداره‌کل حراست بر نحوه اجرای برنامه‌ها در زمینه عفاف و حجاب نظارت کامل دارد. یکی ار برنامه‌ها آموزش و اقناع‌سازی در این زمینه است.

او افزود: در زمینه عفاف و حجاب، نشست‌ها و همایش‌های مختلفی برگزار شد در این زمینه پیوست فرهنگی برای اجرای هر رویداد در نظر گرفته شده است.

سلطانی تصریح کرد: مدیران وزارت میراث‌فرهنگی پیشگام در حوزه عفاف و حجاب هستند. از برگزاری مراسم‌هایی که به ترویج عفاف و حجاب کمک کند استقبال می‌کنیم.

مدیرکل حراست وزارت میراث‌فرهنگی گفت: به راهنمایان گردشگری و مدیران تاسیسات گردشگری موضوعات عفاف و حجاب آموزش داده می‌شود. همچنین تا کنون نمایشگاه‌های مختلفی در این زمینه برگزار شده است.

ملازاده نماینده وزارت کشور در ادامه گفت: به مهندس ضرغامی برای تشکیل ستاد عفاف و حجاب و انتخاب آقای سلطانی برای دبیری این ستاد تبریک عرض می‌کنم. اقدامات و گزارش‌های خوبی در زمینه عفاف و حجاب در وزارت میراث‌فرهنگی انجام شده است.

او افزود: فقط بحث حجاب نیست بلکه عفاف و حیا و غیرت همه با هم بوده و قبل از پوشش حیا مهم است. کمال روح و نفس در انجام کار فرهنگی است.

حسن میثمی مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، نادر زینالی مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌ها، یحیی نقی‌زاده، مدیرکل نظارت بر تأسیسات گردشگری، آفرین امامی مدیر مجموعه جهانی گلستان، زینب اختری مشاور امور بانوان و خانواده و خانم دکتر سنگی، پژوهشگر پوشش‌های سنتی نیز در این جلسه به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053001754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha