نخستین جلسه شورای راهبردی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تشکیل نخستین جلسه شورای راهبری مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با هشت عضو خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب عصر دوشنبه 30 مردادماه 1402 در نخستین جلسه شورای راهبردی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، گفت: در حوزه مرمتی و احیای مجموعه فاخر شیخ صفی‌الدین اردبیلی در طول سالیان گذشته اقدامات ارزشمندی انجام شده اما در حوزه‌های معرفتی و فرهنگی مجموعه آن‌گونه که باید اقدام شایسته‌ای انجام نشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: برنامه اصلی این شورا احیای آیین‌ها و مراسم مختلف معنوی و فرهنگی است که در این راستا آماده‌سازی سالنامه فرهنگی مجموعه در دستور کار قرار دارد.

او تاکید کرد: در راستای احیای آیین‌ها و مراسم فرهنگی مجموعه‌ای از دستگاه‌های فرهنگی و صاحب‌نظر برای اجرای برنامه در این مجموعه دعوت به عمل می‌آید.

محمدی ادیب ادامه داد: در حوزه فنی نیز موضوعات مختلفی از جمله احیا مقصوره چینی‌خانه، احداث مخزن جدید مجموعه و سامان‌دهی میدان عالی قاپو از موارد مورد طرح در این جلسه بود که با بررسی موضوعات مختلف برخی از آنها مورد تصویب و مجوز اجرای آنها صادر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین اضافه کرد: دست‌خط مقام معظم رهبری پیرامون مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در سفر به استان که در سر در ورودی نصب شده نشان از اهمیت بالای حفظ و حراست از این مجموعه دارد که در آن به شایستگی بیان کرده‌اند این بقعه و متعلقات آن یادگار ارزنده‌ای است که دولت جمهوری اسلامی ایران باید با تمام توان برای حفاظت و نگهداری آن همت گمارد، بدون شک حکم ایشان باید محور فعالیت‌های ما در حفاظت از این بنای متبرکه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053101788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha