‌۳۵۰ دستگاه اتوبوس VIP کشور عراق در پایانه برکت مهران مستقر می‌شوند

استاندار ایلام گفت: با رایزنی‌های انجام شده و برای نخستین بار ۳۵۰ دستگاه اتوبوس VIP کشور عراق، در داخل کشور ایران و احتمالا در پایانه برکت مستقر و کار جابه‌جایی زوار ایرانی را تا شهرهای نجف و کربلا انجام می‌دهند.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ در نشست ستاد اربعین استان ایلام در سالن جلسات شهید رجایی گفت: امسال و با رایزنی‌های صورت گرفته ۳۵۰ دستگاه اتوبوس VIP از کشور عراق در داخل کشور ایران و احتمالا در پایانه برکت مستقر می‌شوند که کار جابجایی زوار ایرانی را تا شهرهای نجف و کربلا انجام می‌دهند، لذا تمهیدات لازم برای روند این جابجایی اندیشیده شده و برای اولین بار این کار انجام می‌شود.

استاندار ایلام اظهار کرد: برخی از زیرساخت‌هایی که قرار است در روزهای آینده به بهره‌برداری برسند، دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا در ظرف دو روز این زیرساخت‌ها تکمیل و نهایی شوند.

بهرام‌نیا افزود: بانک‌ها نسبت به استقرار دستگاه‌های خودپرداز و ارائه خدمات متناسب با تراکنش جمعیت زوار اهتمام داشته باشند، اداره کل میراث‌فرهنگی استان نیز همزمان با حضور زوار زمینه لازم برای فروش محصولات استان شامل سوغات و صنایع‌دستی استان فراهم کند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام ادامه داد: امسال ۸۱۶ مجموعه بهداشتی شامل حمام و سرویس بهداشتی در طول مسیر تا مرز مهران ایجاد می‌شوند که ۸۰ درصد این تعداد آماده شده و مابقی نیز تا پنجم شهریور ماه تکمیل می‌شوند.

استاندار ایلام در ادامه با قدردانی از عملکرد دستگاه‌های امنیتی، نظامی و نیروی انتظامی استان در این ایام و تمهیدات اندیشیده شده گفت: نیروی انتظامی مسئولیت نظم و انضباط را بر عهده دارد و امسال به منظور رفاه حال زوار، تا میدان اربعین هیچ توقفی وجود ندارد و زائران از پل زائر شهر مهران تا میدان اربعین توقف نخواهند داشت‌.

او اضافه کرد: اسکان و تأمین و توزیع غذا در اولویت خدمات به زوار باشد، در این زمینه لازم است موانع و مشکلات موکب‌داران سریعآ حل و فصل شود و تسهیل در امورات مربوط به موکب‌داران از ضروریات است.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر تأمین آب خنک و یخ مورد نیاز برای زوار، متناسب با جمعیت نیز گفت: همه باید تابع تصمیمات ستاد اربعین استان باشند، هر گونه حفاری بدون مجوز ستاد اربعین ممنوع است و تا پایان اربعین از انجام کارهای خودسرانه پرهیز شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053101821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha