صدور ۹۵ موافقت اصولی برای پروژه‌های گردشگری در گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از صدور ۹۵ موافقت اصولی برای پروژه‌های گردشگری در استان خبر داد و گفت: استقبال مردم از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری گسترده است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی اظهار کرد: با تشکیل کمیته فنی سرمایه‌گذاری با حضور اعضا، تعداد ۹۸ پرونده مربوط به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان گیلان مطرح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: از تعداد ۹۸ پرونده، ۹۰ پرونده به دلیل دارا بودن شرایط سرمایه‌ذاری در حوزه گردشگری مورد موافقت اعضا کمیته قرار گرفت و مجوز صدور موافقت اصولی جهت ایجاد سرمایه‌ گذاری در مناطق مختلف گیلان صادر شد.

او با اشاره به جزئیات بیشتر از طرح‌های سرمایه‌گذاری در این بخش، بیان کرد: در این راستا صدور موافقت اصولی برای ۳ هتل پنج ستاره در شهرستان‌های فومن و رشت و همچنین صدور ایجاد مجتمع‌های گردشگری، اقامت گاه‌های سنتی و هتل و… از جمله مواردی بود که قرار شد سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها صورت پذیرد.

جهانی با بیان اینکه شهرستان‌های رشت، شفت، فومن پیشتاز در زمینه جذب سرمایه‌گذاری هستند، گفت: شهرستان‌های املش و سیاهکل در مرحله آخر جذب سرمایه‌گذار قرار دارند.

او ادامه داد: استقبال مردم از کاربری بناها از مسکونی به گردشگری جهت اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی در این پرونده بسیار به چشم می‌خورد که این امر نشان دهنده تمایل مردم استان گیلان جهت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به استقبال ویژه مردم برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بیان کرد: بیش‌از ۹۵ درصد پرونده‌هایی که جهت صدور موافقت اصولی و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مورد موافقت قرار گرفته با کاربری گردشگری بوده یا با کاربری مسکونی به گردشگری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060100024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha