آزادسازی حریم قلعه مظفری سلسله

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از آزادسازی حریم قلعه مظفری واقع در شهرستان سلسله خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز پنج‌شنبه دوم شهریورماه با اعلام این خبر گفت: عملیات آزاد سازی ۳۹۲ متر مربع از حریم قلعه مظفری شهرستان سلسله شامل شامل ساختمان اداری و ساختمان خریداری شده در ضلع جنوبی بنای قلعه مظفری آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: برای تملک و خرید ملک ضلع جنوبی بنای قلعه مظفری مبلغ ۵ میلیارد و 200 میلیون ریال و به منظور اجرای محوطه‌سازی حریم قلعه نیز مبلغ ۳ میلیارد و 500 میلیون‌ریال هزینه شده است.

او قلعه مظفری را یکی از بنای ارزشمند تاریخی، فرهنگی استان دانست و خاطرنشان کرد: این بنا از آثار تاریخی دوره قاجار محسوب می‌شود، سوم مهر ماه سال 1308 به شماره 4146 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

حسن‌پور ادامه داد: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده و پس از توافق با مالکین بنا، عملیات مرمت و ایجاد کاربری مناسب در دستور کار قرار گرفته و از سال ۱۳۸۰ تاکنون بر اساس طرح مرمت و آزادسازی حریم این قلعه، مرمت در بام، کف و جداره‌ها انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیان کرد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی و با ارزش بودن بنا، اقداماتی در راستای معرفی هرچه بیشتر و جذب گردشگر در این قلعه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060200136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha