«هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» شامل ۱۱۵ اثر است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: ثبت جهانی که از یک دهه پیش همه فعالان میراث‌فرهنگی همدان دغدغه‌اش را داشتند در حال رخ دادن است و امروزه شاهد حضور ارزیاب یونسکو در همدان هستیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علی خاکسار، صبح امروز در جمع فعالان گردشگری همدان گفت: با ابتکار اداره میراث فرهنگی "هگمتانه و مرکز تاریخی همدان" که شامل ۱۱۵ اثر است، در فهرست جهانی قرار می‌گیرد و این افتخار بزرگی برای همدانی‌هاست.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با اشاره به اینکه با ثبت جهانی ظرفیت‌های همدان را به جهانیان معرفی می‌کنیم، گفت: هر اثر جهانی قطعا می‌تواند شهر و استان را از مزایای خود برخوردار کند و برای کشور هم آورده زیادی داشته باشد.

او تصریح کرد: تاکنون تورهایی که به مقصد ایران برنامه‌ریزی می‌شدند از مسیر کلاسیک بازدید می‌کردند اما با ثبت جهانی بیستون، اورامانات و هگمتانه این معادله تغییر می‌کند و تورها غرب کشور را هم شامل می‌شوند.

خاکسار ثبت جهانی هگمتانه را آغاز راه دانست و گفت: قطعا پس از جهانی شدن مسیر دشواری پیش رو داریم و باید ارزش‌های خود را به جهانیان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060300168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha