زائرین اربعین، باشماق مریوان را به عنوان مرز تردد انتخاب کنند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توصیه ما به زائران اربعین حسینی این است که استان کردستان و مرز باشماق مریوان را با توجه به وضعیت آب و هوایی و جاذبه‌های گردشگری و ایجاد تعادل و کمک به تردد در مرزها، به‌عنوان مسیر خود انتخاب کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سیدعزت‌الله ضرغامی روز شنبه ٤ شهریورماه ١٤٠٢ در گفت‌وگو با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: مرز باشماق به‌عنوان یکی از مرزهای شش‌گانه برای دومین سال پیاپی افتخار میزبانی از تردد و میزبانی زوار اربعین حسینی را دارد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه یکی از  سیاست‌های ما جایگزینی مسیرهای گردشگری است افزود: توصیه ما به زائران اربعین این است که کردستان و مرزهایی همانند باشماق را برای تردد انتخاب کنند چرا که هم آب‌وهوای مناسب‌تری دارد و هم فرصت مناسبی برای آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری کشور است.

مهندس ضرغامی اظهار کرد: همه جای ایران مقصد گردشگری بوده  و دارای ظرفیت‌های طبیعی و میراثی فراوان است اما کردستان یک استان استثنایی به‌لحاظ طبیعی و توریسم است و با داشتن مرز باشماق می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای تردد زائران باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060400228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha