واجد ارزش شناخته شدن ۶  اثر تاریخی در لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از واجد ارزش شناخته شدن ۶ اثر تاریخی، فرهنگی در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته ۶ اثر تاریخی، فرهنگی در شهرستان‌های خرم‌آباد، سلسله ازنا و دورود، واجد ارزش ملی کشور شناخته شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: در بین این آثار، سه خانه تاریخی از جمله خانه تاریخی دکتر گلشن، خانه تاریخی شفیعی و خانه تاریخی درفشان در خرم آباد واجد ارزش ثبت ملی شدند.

او ادامه داد: حمام محمد آق‌بلاغ در شهرستان ازنا، تپه قبرستان شینه علیا در شهرستان سلسله و ساختمان تاریخی شورای شهر دورود نیز در بین آثار واجد ارزش ملی، قرار گرفتند.

حسن‌پور بیان کرد: از تاریخ ابلاغ واجد ارزش بودن، این آثار تحت نظارت و حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار گرفته و هرگونه دخل و تصرف، توسعه و مرمت و یا بازسازی آثار باید با تائید و نظارت این اداره‌کل صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: با توجه به تفویض اختیار وزارت میراث‌فرهنگی به استان‌ها مبنی بر واجد ارزش شناختن آثار تاریخی، فرهنگی هر استان، این اقدام در خصوص آثار تاریخی لرستان در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060500321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha