اختتامیه سوگواره ملی عکس راوی عشق برگزار شد

آیین نخستین سوگواره ملی عکس راوی عشق به میزبانی زینبیه اعظم زنجان در چهارمین روز از هفته دولت برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، مرتضی شهامی در آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی عکس «راوی عشق» اظهار کرد: باید از رویکردهای نو و جدید برای بزرگداشت، ادامه راه، نشان دادن راه و عظمت و بزرگی اهل‌بیت(ع) و عزاداری‌ها استفاده کرد.

معاون مدیریت توسعه و منابع استانداری زنجان افزود: همه باید زبانی نو برای نشان دادن بهتر و رساتر مسیر اهل‌بیت(ع) به مردم دنیا داشته باشیم، همه باید این راه را در زندگی خود ببینیم و عملیاتی کنیم.

اختتامیه سوگواره ملی عکس راوی عشق برگزار شد


سیدسعید صفوی نیز تصریح کرد: در سوگواره ملی عکس «راوی عشق»، عکاسان از زاویه نگاه خود یکی از میراث ناملموس جهان اسلام که به نام زنجانی‌ها رقم خورده است را به تصویر کشیدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: سومین تجمع انسانی پرشور بعد از منا و حسینیه اعظم، یوم‌الزینب(س) است که در تقویم رویدادهای ملی و جهانی به نام زنجان رقم خورده است. همچنین در استان زنجان علاوه بر وجود ۶۴ میراث ناملموس، ۹ میراث معنوی ناملموس معنوی مخصوص زنجانی‌ها وجود دارد.

او اضافه کرد: دهمین میراث معنوی کشور حسینیه اعظم و تعزیه ارمغانخانه، تعزیه رجعین و یوم‌الزینب(س) است. همچنین علاوه بر اینکه خود زینبیه اعظم زنجان در سال ۱۳۸۸ ثبت ملی شده، آیین آن نیز در سال ۹۰ به عنوان میراث معنوی کشور ثبت ملی شده است.

اختتامیه سوگواره ملی عکس راوی عشق برگزار شد


عباس محمدی نیز در این مراسم بیان کرد: زینبیه اعظم یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اجتماعی استان با قدمت ۵۰۰ ساله است. زینبیه اعظم در طول سال میزبان برنامه‌های مختلفی است که برگزار می‌شود و مهم‌ترین برنامه زینبیه اعظم دسته عزاداری در یازدهم ماه محرم است. همچنین زینبیه اعظم در سال ۸۸ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در سال ۱۳۹۰ نیز دسته باشکوه عزادارای آن در فهرست آثار معنوی کشور ثبت شده است.

رئیس هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان خاطرنشان کرد: سوگواره ملی عکس «راوی عشق» کلید خورده و با شرکت بیش از ۸۰ عکاس از نقاط مختلف کشور در بخش حرفه‌ای و موبایل همراه بود. همچنین بیش از ۱۴۳۱ اثر ۹۰۵ اثر در بخش حرفه‌ای، ۵۲۶ اثر در بخش پویش مردمی، موبایل ارسال شده بود.

اختتامیه سوگواره ملی عکس راوی عشق برگزار شد

انتهای پیام/

کد خبر 1402060500357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha