راه‌اندازی اقتصاد اربعین در قالب برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و غرفه‌های پذیرایی در ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از راه‌اندازی اقتصاد اربعین در غالب برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی وغرفه‌های پذیرایی در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی مدیرکل استان امروز 7 شهریور 1402 با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) این اداره‌کل در راستای ‌راه‌اندازی اقتصاد اربعین اقدام به برپایی تعداد ۱۵۰ غرفه صنایع‌دستی در شهرستان های ایلام، در پایانه برکت شهرستان مهران، دهلران، سیروان و چرداول و همچنین برپایی سیاه چادرهای پذیرایی در مسیر بازگشت زوار کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در کنار سایر نهادهای اجرایی در ایلام و سایر شهرستان های تابعه فعالیت‌های خود را در راستای رفاه حال زائران در مسیر بازگشت آغاز کرده است.

شریفی تصریح کرد: اربعین فرصتی ارزنده و مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و غذاهای محلی در کنار ایستگاه های صلواتی است و صنعتگران استان می‌توانند هنر خود را به مسافران و زائران اربعین عرضه کنند که باتوجه به قیمت مناسب در کنار کیفیت و زیبایی مشتریان زیادی را جلب خواهد کرد.

او گفت: یکی از مسائلی که می‌تواند در ایام اربعین مورد توجه قرار گیرد، استفاده از ظرفیت صنایع‌دستی استان است که می‌توان با معرفی این ظرفیت به زائران، زمینه فروش صنایع‌دستی تولیدی را فراهم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: برخی از صنایع‌دستی و سوغات محلی ایلام به علت کیفیت بالای محصولات دارای برند هستند که قابلیت صادرات به بازارهای منطقه و جهانی را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060700474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha