بهره‌برداری از کارگاه تولیدی سفال و سرامیک سنندج با اشتغال‌زایی 30 نفر در هفته دولت

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در ششمین روز از گرامی‌داشت هفته دولت، کارگاه تولیدی سفال و سرامیک با اشتغال‌زایی 30 نفر در تایله سنندج به‌بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، فرهاد حامدی روز سه‌شنبه 7 شهریورماه 1402 در آیین افتتاح این کارگاه تولیدی که با حضور فرماندار سنندج، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج و جمعی از مسئولان و هنرمندان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان به‌واسطه برخورداری از فرهنگ غنی و تنوع رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون صنایع‌دستی کردستان افزود: کارگاه تولیدی سفال و سرامیک سنندج  از جمله کارگاه‌های بزرگ صنایع‌دستی استان به‌شمار می‌رود که با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد و 450 میلیون تومان، در دو فضای کارگاهی به مساحت 250 مترمربع و در راستای اجرایی نمودن مصوبات سفر رئیس جمهوری به‌منظور تعمیر، تجهیز و راه‌اندازی مجتمع صنایع‌دستی تایله (فیض آباد) به بهره‌برداری رسید.

او با بیان اینکه با افتتاح و بهره‌برداری از این کارگاه تولیدی برای 30 نفر از هنرمندان منطقه شغل ایجاد شده است، بیان کرد؛ یکی از چالش‌های مهم حوزه صنایع‌دستی استان مسئله تولید است که باید با ساماندهی فضاها و بهسازی املاک تحت تملک و قراردادن آن در اختیار صنعتگران کارآفرین، در راستای رفع بخشی از مشکلات این حوزه اقدام شود.

حامدی یادآور شد: این مجموعه حمایت از صنعتگران استان و تسهیل امور مربوطه را در اولویت کاری خود قرار داده و با تمام توان از این قشر پشتیبانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060700528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha