پیشرفت ۴۰ درصدی بزرگ‌ترین منطقه نمونه گردشگری اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پیشرفت ۴۰ درصدی منطقه نمونه گردشگری مادر شاه به‌عنوان بزرگ‌ترین منطقه نمونه گردشگری استان اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز ۷ شهریورماه برای سفری یک‌روزه وارد استان اصفهان شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در خصوص این سفر گفت: مدیرکل سرمایه‌گذاری در اولین مرحله از سفرش به استان اصفهان از مجموعه عظیم گردشگری کاروانسرای مادر شاه در محور مواصلاتی تاریخی و گردشگری شمال استان اصفهان از توابع شهرستان شاهین‌شهر و میمه بازدید کرد.

او ادامه داد: این مجموعه عظیم در دو مرحله با احیای کاروانسرای تاریخی مادر شاه مربوط به دوران صفوی از ۱۲ سال گذشته آغاز و پس از بهره‌برداری، مرحله دوم آن با مساحتی بالغ‌بر ۹۰ هکتار در پیرامون این مجموعه آغاز شده است.

محققیان افزود: مجموعه عظیم تجاری، هتل پنج ستاره، خدمات‌رسانی بین‌راهی، سالن سینما، رستوران سنتی و مجموعه فرهنگی با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۶۰ هزار میلیارد ریال در حال انجام است.

محققیان تصریح کرد: با توجه به نیاز فراوان سرمایه‌گذاران مجموعه به حمایت معنوی به‌ویژه در زمینهٔ اختصاص زمین، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارتخانه قول داد تا طی روزهای آینده ضمن پیگیری از سازمان‌های امور اراضی و منابع طبیعی موارد را تا حصول شرایط سرمایه‌گذار پیگیر کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060700541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha