تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند

استاندار و رئیس ستاد اربعین ایلام در نشست مشترک با استاندار واسط عراق گفت: تا کنون یک میلیون و 200 هزار زائر از مرز مهران تردد کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام شامگاه امروز سه‌شنبه ۷ شهریور ماه 1402 در نشست مشترک با استاندار واسط عراق در پایانه زرباطیه گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد داشتند که این آمار گویای این است که زیرساخت‌ها در پایانه زرباطیه توسط دولت عراق و استاندار واسط فراهم شده و در غیر این صورت امکان این حجم تردد در مرز مهران در مقام مقایسه با سال گذشته وجود نداشت.

استاندار و ستاد اربعین ایلام در ادامه با قدردانی از تصمیم خوب وزیر کشور عراق و استاندار واسط در راستای رفع مشکل ناوگان حمل و نقل طی روزهای گذشته افزود: با مدیریت و همکاری دولت عراق و استاندار واسط تردد در مرز زرباطیه روان و عادی است.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به روند افزایشی ورود زائران به مرز مهران گفت: به‌ واسطه تعطیلات پایان هفته از فردا شب بر تعداد زوار افزوده می‌شود، لذا از هم‌اکنون وسایل نقلیه لازم و کافی در پایانه زرباطیه پیش‌بینی شود.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود نظارت بیشتری بر نرخ کرایه‌ها صورت گیرد، اضافه کرد: اقدام خوب مدیر پایانه زرباطیه در باز کردن دو درب جدید با توجه به حجم خروجی امروز از مرز مهران و تسهیل در تردد زوار قابل تقدیر است.

او در پایان خواستار همکاری در خصوص  کمک به ناوگان حمل و نقل عمومی ایران برای کمک به جابه‌جایی زوار تا بدره شد و از آمادگی دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان در مرز زرباطیه برای خدمات رسانی به زائران خبر داد.

محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق در این نشست مشترک با استاندار ایلام گفت: از دولت جمهوری اسلامی ایران و استاندار ایلام و عوامل مربوطه که در راستای برگزاری حماسه باشکوه اربعین تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

استاندار واسط عراق اظهار کرد: ارتباطات و تعاملات خوبی میان دو استان در راستای برگزاری هر چه بهتر این حماسه برقرار است.

المیاحی افزود: ۶۰ درصد زواری که وارد کشور عراق می‌شوند از طریق مرز زرباطیه(مرز مهران) وارد این کشور می‌شوند.

استاندار واسط عراق ادامه داد: تا پایان اربعین شبیه چنین جلسات مشترکی برگزار خواهد شد تا بصورت آنی مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060800574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha